156465
Book
In basket
Jest to druga książka duetu autorów, dziennikarzy „Gazety Wyborczej”, mających na swoim koncie publikację ze zbiorem wywiadów pt. „Łowcy Milionów. Dekalog przedsiębiorcy”. Tym razem jest to zbiór opartych na licznych wywiadach reportaży poświęconych historii rodów polskich przedsiębiorców, twórców znanych marek w różnych branżach, takich jak Blikle, Wedel, Jabłkowscy, Herse, Turbasa (konfekcja męska), Soszyński (branża kosmetyczna) czy Kruk. Autorzy zaczynają swoją opowieść od drugiej połowy XIX w. doprowadzając ją do czasów współczesnych. Opisują jak powstawały, odnosiły sukcesy, ponosiły porażki i upadały polskie rodzinne fortuny. Teksty napisane ciekawie, w lekkim stylu, pełne historycznych ciekawostek, anegdot i humoru („Wedel nie może mieć dzieci bo ma czekoladowy interes, zaś Blikle rozmnaża się przez pączkowanie” s.100. Tak z Wedla i Bliklego drwił w radiowej audycji przedwojenny satyryk, Światopełk Karpiński, który za ten żart stracił pracę, nie dlatego, że ich obraził, ale że żart uznano za kryptoreklamę), nie pozbawione smutnej refleksji. Książka bogato ilustrowana archiwalnymi fotografiami, dla czytelników literatury publicystycznej i zainteresowanych tematem.
Availability:
There are copies available to loan: sygn. 929 (1 egz.)
Notes:
General note
Podtyt. wzięty z okł.
Nazwy aut. na okł.
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 230-[231].
Additional physical form available note
Książka dostępna również w formacie e-booka na publio.pl.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again