156465
Książka
W koszyku
Czwarty tom publikacji przeznaczonej do czytelni, adresowanej do studentów wydziałów humanistycznych i kierunków nauczycielskich, a proponującej spojrzenie na zagadnienie wychowania/wychowywania (cele zgodne z oczekiwaniami współczesnego społeczeństwa i procesy wychowawcze) z różnych punktów widzenia i różnych perspektyw (poprzednie na p 4/07 i 21/07). Autorami poszczególnych studiów, rozpraw i esejów zebranych w kolejnych tomach są pracownicy naukowi wydziałów pedagogiki, psychologii, socjologii, filozofii, prawa, politologii, kulturoznawstwa, historii, filologii i etnologii z różnych uczelni. W tym tomie zebrano teksty poświęcone różnym aspektom wychowania patriotycznego i obywatelskiego, tworzeniu warunków rozumienia i doświadczania patriotyzmu oraz bycia obywatelem, a zwłaszcza takich elementów obywatelskiego uczestniczenia, jak: podejmowanie decyzji i kształtowanie oraz artykułowanie preferencji. Kolejne studia, rozprawy i eseje składające się na ten tom pomyślane zostały jako przesłanki argumentów przeciw jednowymiarowemu podejściu do rozwoju człowieka i do zmiany społecznej oraz przeciw tym systemom myślowym, które ograniczają ludzkie poznanie i samodzielne decydowanie. Całośc podporządkowana została próbie odpowiedzi na pytanie: „Jak zapobiec niepomyślnym tendencjom osłabiającym więź społeczną, a tym samym jak przywrócić społeczne zaufanie i obywatelskie zaangażowanie?”. Tam gdzie poprzednie tomy.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Filia nr 8 (Jasna 2)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.01 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu zmiany lokalizacji.
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Tyt. t. 4 na okł.
Uwaga dotycząca bibliografii
Indeksy.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej