Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(6)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(6)
E-booki
(3)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Filia nr 4 (Chopina 1A)
(1)
Filia nr 8 (Jasna 2)
(5)
Autor
Adach Zdzisław
(2)
Jaskólska Anna
(2)
Jaskólski Artur
(2)
Nawara Henryk (1954- )
(2)
Nawara Urszula
(2)
Antos Elżbieta
(1)
Osiński Wiesław (1948- )
(1)
Pawlikowska-Piechotka Anna
(1)
Płoskonka Przemysław
(1)
Toczek-Werner Sylwia (1951- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(2)
2000 - 2009
(6)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Fizjologia
(2)
Gry i zabawy
(2)
Wysiłek fizyczny
(2)
Integracja społeczna
(1)
Odpoczynek
(1)
Turystyka
(1)
Wczasy młodzieżowe
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Podręczniki - Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu nr 47)
(Podręczniki - Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu nr 47)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 8 (Jasna 2)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37,016 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu zmiany lokalizacji.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 8 (Jasna 2)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 796 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu zmiany lokalizacji.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 8 (Jasna 2)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 796 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu zmiany lokalizacji.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 8 (Jasna 2)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.8 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu zmiany lokalizacji.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 8 (Jasna 2)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu zmiany lokalizacji.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Model opieki pielęgniarskiej, skupiający się na na pacjencie, a nie na samej tylko chorobie i jej objawach, stosowany jest powszechnie w wielu krajach. Stawia on pacjenta i jego kontekst - środowisko życia, rodzinę - w centrum działania zespołu intedyscyplinarnego, podkreślając indywidualny charakter opieki i założenie elastycznego podejścia do podejmowania decyzji terapeutycznych. Tym samym, model ten uwzględnia preferencje i wartości pacjenta w opiece nad nim. Ten styl pielęgnowania, czyli opieka zorientowana na osobę (ang. patient cente-red-care), zdobywa coraz większą popularność, opierając się na 4 zasadach etycznych, związanych z podstawowymi prawami człowieka: autonomią, dobro-czynnością, nieszkodzeniem i sprawiedliwością. Udowodniono, że założenia takiej opieki zorientowanej na pacjenta wpływają na jakość jego życia oraz wyniki leczenia i pielęgnowania, zmniejszają ryzyko wystąpienia zespołu stresu pourazowego (PTSD) u pacjentów i ich rodzin, a u personelu medycznego poprawiają satysfakcję zawodową, zmniejszając ryzyko wypalenia zawodowego i poprawiając jakość pracy. Na podstawie takich założeń i obserwacji przygotowano niniejsze opracowanie, składające się z trzech rozdziałów tematycznych. Pierwszy rozdział skupia się na pracach opisujących opiekę medyczną, stawiającą pacjenta w centrum uwagi. Zawarto w nim prace związane z jakością życia pacjentów w różnych stanach chorobowych, aktualnymi społecznie zjawiskami związanymi z wojną na Ukrainie, kształceniu studentów pielęgniarstwa oraz opisujące zagadnienia etyczne w transplantologii. W kontekście opieki zorientowanej na pacjenta zaprezentowano prace związane z bezpieczeństwem podopiecznych oraz jakości komunikacji w zespołach medycznych, a także zagadnienia kliniczne dotyczące diety w padaczce lekoopornej i alergiach. Rozdział ten zawiera również wspomnienie o wybitnym naukowcu, profesorze Rudolfie Weiglu, który opracował szczepionkę przeciwko durowi plamistemu. Część druga monografii skupia prace badawcze i poglądowe dotyczące za-stosowania nowoczesnych zasad pielęgniarstwa w praktyce i w odniesieniu do nauki. W tym obszarze monografii zawarto prace na temat wewnątrzszpitalnego zatrzymania krążenia, obciążeń emocjonalnych pielęgniarek, wiedzy dietetycznej i aktywności fizycznej studentów pielęgniarstwa oraz pracy zmianowej personelu pielęgniarskiego. Opisano również zagadnienia związane z depresją u pacjentów z rakiem płuca, zespołem serotoninowym, rehabilitacji w stwardnieniu rozsianym, historii kształcenia pielęgniarek oraz szczepień przeciwko HPV. Trzecia część monografii zawiera w głównej mierze prace w formie studium przypadku, opisujące różnorodne rozwiązania problemów pielęgnacyjnych. Za-proponowane przez autorów opracowania rozwiązań tych problemów i zaprezentowane wyniki opieki mogą być przykładami dobrej i wzorcowej praktyki w leczeniu i pielęgnowaniu pacjentów. Zawarto tutaj opisy przypadków pacjentów z chorobą wrzodową żołądka, po resekcji żołądka, dziecka z przetrwałym przewodem tętniczym Botalla, chorobą zwyrodnieniową stawów, po amputacji kończyny dolnej, z zapaleniem płuc, po zabiegu strumectomii oraz po częściowej resekcji tchawicy. Monografię kończy rozdział opisujący udzielanie porady pielęgniarskiej w POZ pacjentom po przebytej hospitalizacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Treść podręcznika prezentuje podstawową wiedzę z zakresu historii architektury i sztuki oraz przybliża zagadnienia związane z jednej strony z potrzebą ochrony obiektów zabytkowych i wprowadzania szeregu ograniczeń dla sposobu ich użytkowania, z drugiej podkreśla znaczenie dziedzictwa kultury (na przykładzie wybranych wybitnych zabytków architektury, rzeźby i malarstwa) dla zrównoważonego rozwoju turystyki. Podręcznik, z uwagi na zawartość treściową, jest bogato ilustrowany, za-równo fotografiami, jak i rysunkami, ułatwiającymi czytelnikom zapoznanie się z przedstawianą problematyką. Treść książki obejmie ponad tysiąc lat rozwoju cywilizacji na terenie Polski i Europy, na przykładzie historii architektury i sztuki (rzeźba i malarstwo, wielcy mistrzowie) od czasów antycznych po współczesne. Stosunkowo duży nacisk w treści podręcznika autorzy postanowili przydać historii architektury i sztuki na ziemiach Polski, rozważanych na przykładzie zachowanych obiektów, możliwych do wykorzystania dla wzmacniania krajowego ruchu turystycznego. Takie ujęcie poruszanej tematyki wynika z silnego przekonania, że mamy wciąż do czynienia z ogromnym (ale nie do końca należycie wykorzystanym) ważnym potencjałem, jaki niesie bogactwo, artystyczna i historyczna klasa oraz różnorodność dziedzictwa naszej kultury – mogących wydatnie przyczynić się do zrównoważonego rozwoju turystyki obecnie i w przyszłości. Autorka ma wieloletnie doświadczenie pracy dydaktycznej, prowadzenia wykładów z zakresu historii architektury i sztuki na uczelniach wyższych w kraju i zagranicą, jest autorem szeregu publikacji na ten temat. Historia architektury i sztuki jest jednym z podstawowych i zarazem obowiązkowych przedmiotów nauczania, obecnym w programach studiów na I stopniu kształcenia kierunku turystyka i rekreacja lub turystyka i hotelarstwo. Pomimo powszechności tego przedmiotu na polskich uczelniach kształcących w tych kierunkach – obecnie brakuje na rynku wydawniczym sprofilowanego dla szczególnych potrzeb dydaktycznych odpowiedniego podręcznika. Dostępne wydawnictwa na temat historii architektury lub historii sztuki – nie uwzględnia-ją specjalnych wymagań, jakie stawia program nauczania tego przedmiotu na kierunku turystyki, w szczególności pomijają znaczenie, jakie mają właściwie przygotowane obiekty zabytkowe dla zrównoważonego rozwoju turystyki kulturowej. Tym samym autorka ma nadzieję istniejącą lukę wypełnić podręcznikiem o zawartości treści dostosowanej do programów nauczania i specyfiki kierunku kształcącego specjalistów w zakresie obsługi ruchu turystycznego. Jak również sądzi, że książka, zawierająca treści na temat znaczenia zabytków architektury i sztuki dla wzmacniania atrakcyjności przestrzeni turystycznej, będzie przydatna dla pracowników administracji rządowej i samorządowej odpowiedzialnych za kształtowanie racjonalnej polityki rozwoju turystyki na danym obszarze.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Współczesnemu człowiekowi nie wystarcza już uprawianie aktywności tury-styczno-rekreacyjnych tylko dla miłego spędzania czasu wolnego. Dziś wielu z nas poszukując nowych doznań, podejmuje różnorodne wyzwania w świecie dzikiej natury. Na popularności zyskują zajęcia określane mianem rekreacji przygodowej, zaś fenomen ten stanowi przedmiot licznych badań i analiz. Bez względu na rodzaj uprawianej aktywności, coraz częściej przybierają one formy postrzegane jako ryzykowne. Wiąże się to z rosnącym zapotrzebowaniem na stymulację jej uczestników, aczkolwiek pewne trendy lub wręcz moda nie pozostają tu bez znaczenia (Walczak, Gracz, Tomczak 2011:50). Zjawisko to określone jest w literaturze przedmiotu jako poszukiwanie doznań – sensation seeking . Jak podkreśla Zuckerman (1994:27) niektórzy badacze utożsamiają poszukiwanie wrażeń z "poszukiwaniem ryzyka". Jednakże cecha ta – posiadająca silne podłoże biologiczne, opisuje "gotowość" do podejmowania ryzyka. Wybrana aktywność jest inicjowana w określonych warunkach dla osiągnięcia preferowanych przeżyć, które są postrzegane jako korzyści istotne z punktu widzenia jednostki. Owe doznania i korzyści są różne w zależności tak od typu aktywności, jak i od warunków jej uprawiania (Driver i in. 1987:205). Istnieje jednak duża zgodność co do tego, że czynnikiem konstytuującym rekreację przygodową jest właśnie ryzyko, natomiast przygoda doświadczana w trakcie rekreacji jest wynikiem interakcji uczestników z różnymi elementami środowiska: wodą, lasem, warunkami pogodowymi, itp. (Próchniak 2017:13). Atrakcyjne staje się uczestnictwo w takich formach, które stwarzają okazję do podnoszenia efektywności swoich działań w plenerze, a w konsekwencji wpływają na poczucie własnej skuteczności. Surwiwal w Polsce nie jest formą aktywności turystyczno-rekreacyjnej zu-pełnie nową – wyprawy realizujące w pewnym stopniu ideę surwiwalu organizowały już w latach pięćdziesiątych XX wieku Komisje Turystyki Górskiej PTTK w Warszawie i Krakowie. Były to tzw. obozy wędrowne turystyki kwalifikowanej, zwanej również wysoko kwalifikowaną lub też wyrypami. Zajęcia takie odbywały się głównie w odludnych częściach Bieszczad i Beskidu Niskiego. Dzikie tereny górskie, chaszcze, rwące rzeki, błotniste bezdroża i odludzia wymagały znacznego wysiłku, celowo dobranego ekwipunku i sporej wiedzy turystycznej. Uczestnicy uczyli się technik wędrówki i przetrwania w naturalnych warunkach, testowali własne możliwości – wszystko w poczuciu przeżywania życiowej przygody. Współcześnie surwiwal jest złożoną formą rekreacji i turystyki, realizowaną w wielu różnorodnych formach. W założeniach surowy i drakoński, coraz częściej przybiera łagodniejsze formy, wyjątkowo atrakcyjne zarówno dla młodzieży, jak i dorosłych. Istnieje jednak tendencja do tego, by każdy rodzaj aktywności ruchowej związanej z ryzykiem, wymagającej improwizacji i niosącej ze sobą duży ładunek emocji nazywać surwiwalem. Wpływ na taki stan rzeczy ma niezaprzeczalnie telewizja i Internet. Programy typu Selekcja czy Ultimate Survival – Szkoła przetrwania przyczyniły się co prawda do rozpropagowania surwiwalu, wykreowały jednak odrealniony obraz tej formy aktywności, z jednej strony przypisując jej nieprawdziwe właściwości, a z drugiej pokazując jej uczestników jako osoby obdarzone nadludzkimi cechami. Jedną z inicjatyw mogących wpłynąć na dalszą popularyzację surwiwalu jako formy turystyki i rekreacji, jest rozpoczęty przez Lasy Państwowe w listopadzie 2019 roku projekt udostępniania obszarów pilotażowych dla surwiwalu i bushcraftu. Jego istotą było wyznaczenie specjalnych obszarów leśnych o łącznej powierzchni ponad 65 tys. ha, gdzie miłośnicy surwiwalu i bushcraftu mogą uprawiać swoje hobby, w tym legalnie biwakować „na dziko”, bez obaw o naruszenie obowiązujących regulacji prawnych. Sukces przedsięwzięcia umożliwił w 2021 roku przekształcenie pilotażu w stały program Lasów Państwowych pod nazwą Zanocuj w lesie. Dostępność ponad 600 tys. ha terenów leśnych na terenie praktycznie wszystkich Nadleśnictw, będzie miała istotny wpływ na wzrost zainteresowania tą formą aktywności turystyczno-rekreacyjnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej