Sorting
Source
Katalog zbiorów
(22)
Form of Work
Książki
(22)
Poradniki i przewodniki
(10)
Status
available
(40)
unavailable
(1)
Branch
Biblioteka Główna (Kraszewskiego 13)
(4)
Filia nr 1 (3 Maja 26)
(8)
Filia nr 2 (Centrum Kultury i Sportu)
(2)
Filia nr 3 (Bohaterów Warszawy 11)
(13)
Filia nr 4 (Chopina 1A)
(3)
Filia nr 7 (Ks. Józefa 1)
(3)
Filia nr 8 (Jasna 2)
(8)
Author
Juul Jesper (1948-2019)
(18)
Syska Dariusz
(16)
Baczyńska Barbara (tłumacz)
(1)
Bertelsen Jes (1946- )
(1)
Bochenek Karolina
(1)
Gidlewska Antonina
(1)
Hart Sura
(1)
Hellmann Beata
(1)
Hildebrandt Steen (1944- )
(1)
Høeg Peter (1957- )
(1)
Jensen Helle (1954- )
(1)
Juul Jesper (1948- )
(1)
Kindle Hodson Victoria
(1)
Kohn Alfie
(1)
Kohn Alfie (1957- )
(1)
Krüger Knut (1966- )
(1)
Malarecka Bogumiła
(1)
Marciniakówna Anna
(1)
McKay Matthew
(1)
Schönfeld Agnieszka
(1)
Stubberup Michael (1956- )
(1)
Stępkowska Edyta
(1)
Szöllösi Ingeborg
(1)
Szöllösi Ingeborg (1968- )
(1)
Øien Monica
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(21)
Time Period of Creation
2001-
(9)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(22)
Language
Polish
(22)
Audience Group
Rodzice
(7)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Subject
Wychowanie w rodzinie
(16)
Rodzice
(9)
Dzieci
(8)
Rodzina
(6)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Poczucie własnej wartości
(4)
Psychologia
(4)
Dziecko
(3)
Empatia
(3)
Konflikt
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Rodzicielstwo
(3)
Uczucia
(3)
Agresywność
(2)
Asertywność
(2)
Autorytet
(2)
Gniew
(2)
Małżeństwo
(2)
Nastolatki
(2)
Ojcostwo
(2)
Przemoc
(2)
Rozwiązywanie konfliktów
(2)
Rozwód
(2)
Wewnętrzne dziecko
(2)
Wychowanie dzieci
(2)
Choroby przewlekłe
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Juul, Jesper (1948- )
(1)
Kompetencja rodzicielska
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Lęk
(1)
Macierzyństwo
(1)
Metody nauczania
(1)
Miłość
(1)
Mężczyzna
(1)
Nauczyciele
(1)
Oddychanie
(1)
Odpowiedzialność
(1)
Odżywianie
(1)
Ojcowie i synowie
(1)
Podmiotowość
(1)
Problemy małżeńskie
(1)
Przywództwo
(1)
Psychologia rodziny
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzice i dzieci
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Samopoznanie
(1)
Satysfakcja ze związku
(1)
Społeczeństwo
(1)
Szacunek
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Uczniowie
(1)
Więź rodzinna
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Świadomość
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Genre/Form
Poradnik
(9)
Poradniki dla rodziców
(4)
Poradniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Domain
Rodzina, relacje międzyludzkie
(9)
Psychologia
(8)
Edukacja i pedagogika
(5)
Rozwój osobisty
(3)
22 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Agresja - nowe tabu? : dlaczego jest potrzebna nam i naszym dzieciom? / Jesper Juul ; [przekład Dariusz Syska]. - Wydanie pierwsze. - Podkowa Leśna : Wydawnictwo MiND, copyright 2013. - 141, [3] strony : ilustracje ; 21 cm.
Czy agresja u dzieci jest zła? Czy trzeba ją potępiać i eliminować z przedszkoli i szkół? Niemal wszyscy zgodnie odpowiadają: tak! Otóż, nie - twierdzi Jesper Juul. Uznany pedagog i terapeuta ma odwagę iść pod prąd powszechnych przekonań. Trzeba uczyć dzieci radzić sobie z agresją i zamieniać ją w pozytywne działanie, ale nigdy nie należy jej tłumić. Tłumienie i potępianie może prowadzić do różnych negatywnych skutków w przyszłości, szczególnie u chłopców: począwszy od nieumiejętności radzenia sobie w konkurencyjnym środowisku, a skończywszy na niekontrolowanej przemocy i brutalnej przestępczości. Jesper Juul pokazuje, jak najlepiej postępować z przejawami agresji u dzieci, jak wspólnie rozładowywać dziecięcą frustrację i zamieniać ją w pozytywną energię. Agresywnym dzieciom przede wszystkim należy się zrozumienie - pisze - ponieważ są one tylko naśladowcami agresywnych dorosłych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
"Empatia. Wzmacnia dzieci. Trzyma cały świat razem" to praca zbiorowa autorstwa sześciu naukowców, którzy przedstawiają odmienne podejście do duchowości i samorozwoju. W ich koncepcji główną rolę gra empatia połączona z osobistą radością. W powszechnym rozumieniu empatia to zdolność rozumienia i szanowania uczuć innych ludzi. Zdaniem autorów jednak każdy - zanim otworzy się na świat i uczucia drugich - powinien zajrzeć w głąb własnej osoby i być dla siebie wsparciem. W szerokim uproszczeniu tylko zdrowy człowiek może leczyć innych - tylko zdrowa relacja z samym sobą pozwala nawiązywać takie same więzi z innymi. W myśl tej książki empatia to uczucie, którego można się nauczyć. Publikacja zawiera zbiór porad i ćwiczeń pozwalających wypracować ją w sobie już od najmłodszych lat. Część z nich kierowana jest nawet do kilkulatków, dla których budowanie własnej wartości bez pomocy dorosłych jest niemożliwe. Współodczuwanie to niezwykła cecha, która wyróżnia ludzi jako gatunek. Dobrze pojmowana będzie źródłem zaufania do siebie i świata. Może być narzędziem do obrony przed niesprawiedliwością i brakiem poszanowania. Autorzy książki stworzyli poradnik, który tłumaczy, jak nauczyć się empatii. Treści skierowane są do ludzi w różnym wieku, bo i dzieci, i dorośli miewają problem z właściwie pojętym współodczuwaniem. Liczne ćwiczenia zamieszczone w książce każdemu mogą pomóc w wypracowaniu u siebie zachowań nacechowanych empatią.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu zmiany lokalizacji.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Ile odpowiedzialności można przekazać nastoletniemu dziecku? Co robić, kiedy nie radzą sobie w szkole? Jak reagować na łamanie ustalonych reguł? Co robić, kiedy dom zamienia się w hotel? Jak odbudować nadszarpnięte zaufanie? Kiedy miłość rodziców zamienia się w obsługę? Kiedy dzieci kończą dziesięć lat, powoli wchodzą w wiek nastoletni. Cztery lata potem jest już za późno na wychowanie - twierdzi Jesper Juul. Jednak właśnie wtedy wielu rodziców próbuje w pośpiechu nadrabiać zaległości i naprawiać błędy. Niestety, takie turbowychowanie nie przynosi spodziewanych rezultatów. Rodzice wciąż mają duży wpływ na nastolatka, ale jako partnerzy, którzy poprzez swoje wartości i doświadczenie motywują go do odpowiedzialnego wejścia w dorosłość.[opis wydawcy]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.11.2025)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Reguły i granice to stały element życia rodzinnego. Rodzice poznają granice tego, co dla nich akceptowalne, kiedy zderzają się z pragnieniami i potrzebami swoich dzieci. Jesper Juul nazywa to prezentem, jaki dorośli dostają od dzieci. Dzięki temu mogą dowiedzieć się, co jest dla nich ważne, oraz podjąć naukę budowania dobrych relacji. Proces poznawania oraz adekwatnego komunikowania własnych granic może trwać wiele lat. Jednak jest to proces obustronny, ponieważ równie ważne są granice, jakie dzieci wyznaczają wokół siebie. Język, w którym to robią, nie zawsze jest łatwy do odczytania, więc rodzice muszą dziecięcy przekaz odpowiednio zrozumieć i respektować, jeśli chcą, aby ich własne granice także były respektowane. Wzajemna nauka wyznaczania i komunikowania granic wymaga autentycznej relacji, w której dorośli otwarcie mówią o swoich potrzebach, ale także zostawiają przestrzeń na pragnienia i potrzeby dziecka. Ważna jest również odpowiedzialność rodziców za to, aby ten obustronny proces uczenia się nie zamienił się w serię destrukcyjnych konfliktów. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 37.018.1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu zmiany lokalizacji.
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 37.018.1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu zmiany lokalizacji.
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Dzieci potrzebują przywództwa dorosłych, ponieważ brakuje im doświadczenia i siły wewnętrznej, żeby samemu decydować o sobie. Jak jednak korzystać z władzy rodzicielskiej, żeby nie ranić dziecięcych uczuć? Bycie liderem to niełatwe zadanie dla rodziców, którzy nie chcą być autorytarni, ale nie zamierzają także rezygnować ze swojej roli w rodzinie. Jesper Juul pokazuje, że można przewodzić dzieciom, szanując ich godność, integralność i granice. Kluczowe są wartości, jakimi kierują się dorośli, ponieważ one tworzą jakość wzajemnych relacji i dają dzieciom siłę na resztę życia. Nie można wychować silnego i zdrowego człowieka, jeśli nie dba się o jego siłę i zdrowie już w dzieciństwie. Jego poczucie własnej wartości stanowi najlepszą barierę wewnętrzną przeciw zagrożeniom współczesnego świata. To jednak oznacza, że już w domu rodzinnym musimy wcielać w życie wartości, które wspierają rozwój integralności i poczucia własnej wartości wszystkich członków rodziny.[lubimyczytac.pl]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 37.018.1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu zmiany lokalizacji.
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37.018.1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu zmiany lokalizacji.
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37.018.1 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu zmiany lokalizacji.
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again