156465
Książka
W koszyku
Trudności w pisaniu : poziom graficzny pisma / Aneta Domagała. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023. - 222, [1] strona : ilustracje ; 25 cm.
(Logopedia XXI Wieku)
Książka Anety Domagały pt. Trudności w pisaniu. Poziom graficzny pisma to ważna publikacja skierowana do środowiska edukacyjno-diagnostyczno-terapeutycznego. Przedstawiona w niej systematyczna charakterystyka zjawisk oraz nowo opracowane narzędzie Karta oceny poziomu graficznego pisma z rejestrem symptomów trudności grafomotorycznych zapewne okażą się przydatne dla specjalistów (logopedów, pedagogów, psychologów), w szczególności zaś dla nauczycieli (przede wszystkim nauczania początkowego oraz polonistów), pomagających uczniom szkół podstawowych w opanowaniu umiejętności pisania. Książka zainteresuje także studentów logopedii, psychologii, pedagogiki oraz pracowników nauki, których przedmiotem badań są sprawności grafomotoryczne i zaburzenia w ich rozwoju. Autorka ukazała w logopedycznej perspektywie badawczej istotne problemy w opanowaniu umiejętności pisania obserwowane w sferze grafomotoryki, wnikliwie analizując niepożądane zjawiska, udokumentowane licznymi przykładami zgromadzonymi w toku badań uczniów szkół podstawowych, a także wskazując sposoby postępowania z wykorzystaniem różnych procedur diagnostycznych. Z recenzji dr hab. Urszuli Mireckiej, em. prof. UMCS LOGOPEDIA XXI WIEKU to jeden z najważniejszych projektów wydawnictwa naukowego Harmonia Universalis. Obejmuje on stworzenie serii monografii naukowych z zakresu najistotniejszych problemów współczesnej logopedii pod redakcją prof. UG, dra hab. Stanisława Milewskiego oraz prof. UG, dr hab. Ewy Czaplewskiej z Instytutu Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego, pod oficjalnym patronatem Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.
Status dostępności:
Filia nr 8 (Jasna 2)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 376 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.12.2025)
Biblioteka zamknięta z powodu zmiany lokalizacji.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 202-206. Indeks.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Publikacja dla środowiska edukacyjno-diagnostyczno-terapeutycznego, specjalistów, logopedów, pedagogów, psychologów, nauczycieli nauczania początkowego, polonistów, studentów logopedii, psychologii i pedagogiki, pracowników nauki, których przedmiotem badań sąsprawności grafomotoryczne i zaburzenia w ich rozwoju.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej