156465
Availability:
Filia nr 8 (Jasna 2)
There are copies available to loan: sygn. 613 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu zmiany lokalizacji.
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 379-393. Indeksy.
Summary, etc.
Publikacja składa się z trzech części. Część pierwsza traktuje o rozwoju biologicznym (na który składa się rozwój: fizyczny, motoryczny, seksualny) i układach ważnych dla procesu uczenia się (układy: nerwowy, wzrokowy i słuchowy), potrzebach człowieka (ucznia) oraz charakteryzuje zagadnienie zdrowia, opisuje wybrane problemy zdrowotne dzieci i młodzieży (wypadki i urazy, zaburzenia psychiczne, używanie substancji psychoaktywnych, choroby przewlekłe, zakażenie HIV) i zapobieganie im. Część druga omawia kwestię ochrony i promocji zdrowia nauczyciela (m.in. obciążenia zawodowe nauczycieli i ich negatywny wpływ na zdrowie oraz problemy zdrowotne, z jakimi najczęściej borykają się nauczyciele - tj. przewlekłe choroby narządu głosu, zespół wypalenia zawodowego). Część trzecia dotyczy wybranych elementów środowiska fizycznego szkoły (np. warunków sanitarno-higienicznych, zabezpieczenia przed wypadkami) oraz zdrowotnych aspektów życia szkoły i organizacji procesu kształcenia (rozkład i organizacja lekcji, żywienie w szkole, szkoła promująca zdrowie itp.).
Target audience note
Podręcznik dla studentów nauk pedagogicznych, słuchaczy kolegiów nauczycielskich, nauczycieli i innych osób zajmujących się wychowaniem i kształceniem, rodziców.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again