156450
Książka
W koszyku
Jest to druga książka duetu autorów, dziennikarzy „Gazety Wyborczej”, mających na swoim koncie publikację ze zbiorem wywiadów pt. „Łowcy Milionów. Dekalog przedsiębiorcy”. Tym razem jest to zbiór opartych na licznych wywiadach reportaży poświęconych historii rodów polskich przedsiębiorców, twórców znanych marek w różnych branżach, takich jak Blikle, Wedel, Jabłkowscy, Herse, Turbasa (konfekcja męska), Soszyński (branża kosmetyczna) czy Kruk. Autorzy zaczynają swoją opowieść od drugiej połowy XIX w. doprowadzając ją do czasów współczesnych. Opisują jak powstawały, odnosiły sukcesy, ponosiły porażki i upadały polskie rodzinne fortuny. Teksty napisane ciekawie, w lekkim stylu, pełne historycznych ciekawostek, anegdot i humoru („Wedel nie może mieć dzieci bo ma czekoladowy interes, zaś Blikle rozmnaża się przez pączkowanie” s.100. Tak z Wedla i Bliklego drwił w radiowej audycji przedwojenny satyryk, Światopełk Karpiński, który za ten żart stracił pracę, nie dlatego, że ich obraził, ale że żart uznano za kryptoreklamę), nie pozbawione smutnej refleksji. Książka bogato ilustrowana archiwalnymi fotografiami, dla czytelników literatury publicystycznej i zainteresowanych tematem.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Podtyt. wzięty z okł.
Nazwy aut. na okł.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 230-[231].
Uwaga dotycząca innej dostępnej postaci fizycznej
Książka dostępna również w formacie e-booka na publio.pl.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej