156465
No cover
Book
In basket
To produkt popkultury nowej generacji. Obiorca otrzymuje tekst, powiązane strony internetowe, aplikację-grę na smartfony przygotowaną przez Google i przede wszystkim konkurs na odgadnięcie ukrytych w tekście i w Internacie zagadek, w którym można wygrać 500 tys. dolarów. „Wezwanie” to I część trylogii, która w przyszłości ma zostać także sfilmowana. Inicjatorzy projektu zaangażowali niemałe środki w jego promocję na całym świecie. Liczą, że przyniesie on dochód porównywalny z „Harrym Potterem” lub przynajmniej z „Igrzyskami śmierci” – doskonale sprzedającą się powieścią SF dla młodzieży Suzanne Collins. Punktem wyjścia fabuły „Wezwania” jest założenie, że ziemską cywilizację stworzyli przed 12. tys. lat kosmici. Dysponowali zaawansowanymi technologiami, co np. pozwoliło im zbudować piramidy, i zdolnościami telepatycznymi. Przed opuszczeniem Ziemi zapowiedzieli swój powrót. Gdy powrócą rozpocznie się wielka Gra o przetrwanie, w której weźmie udział 12 młodych osób reprezentujących różne plemiona, z których tylko jedna pozostanie przy życiu. Od pokoleń kolejni młodzi ludzie przygotowywali się do tej rozgrywki – uczyli się głównie zabijania, ale też technik medytacji, wspinaczki i wielu innych rzeczy. Sygnałem do rozpoczęcia Endgame jest nieprzewidziany upadek 12 meteorytów w różnych punktach globu, także na Warszawę. Gracze wyruszają do Chin w celu zdobycia kolejnych wskazówek i walki o zwycięstwo...Trzeba odnaleźć trzy ukryte klucze. „Wezwanie“, opowiada o poszukiwaniu pierwszego z nich.
Od strony literackiej powieść jest niezwykle słaba. Bardziej przypomina surowy scenariusz, tzn. opis sytuacji do sfilmowania i czynności poszczególnych postaci, niż pełnokrwistą narrację. Sami zaś bohaterowie to postaci o tak nadludzkich zdolnościach, że stają się własną karykaturą. Poza tym mnóstwo tu przemocy, łącznie z naturalistycznymi opisami zmasakrowanego, rozczłonkowanego ludzkiego ciała. Niejednego młodego czytelnika czytanie tego popkulturowego dzieła znudzi, chyba że dostatecznym haczykiem okaże się możliwość udziału w grze. Ale skoro gra, to po co jeszcze słaba książka w pakiecie? A zatem bez rekomendacji, dla czytelnika powyżej 14 roku życia. JP
Od strony literackiej powieść jest niezwykle słaba. Bardziej przypomina surowy scenariusz, tzn. opis sytuacji do sfilmowania i czynności poszczególnych postaci, niż pełnokrwistą narrację. Sami zaś bohaterowie to postaci o tak nadludzkich zdolnościach, że stają się własną karykaturą. Poza tym mnóstwo tu przemocy, łącznie z naturalistycznymi opisami zmasakrowanego, rozczłonkowanego ludzkiego ciała. Niejednego młodego czytelnika czytanie tego popkulturowego dzieła znudzi, chyba że dostatecznym haczykiem okaże się możliwość udziału w grze. Ale skoro gra, to po co jeszcze słaba książka w pakiecie? A zatem bez rekomendacji, dla czytelnika powyżej 14 roku życia.
Notes:
General note
Tyt. oryg.: Endgame : the calling.
U góry okł.: Książka, jakiej świat nie widział!
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again