156465
Brak okładki
Książka
W koszyku
Publikacja o charakterze interdyscyplinarnym, łącząca wiedzę zarówno z zakresu psychologii rozwojowej jak i socjologii, antropologii społecznej, historii kultury, fizjologii i historii ewolucji. Napisana przez niemieckiego pediatrę i pisarza książka jest ciekawą lekturą przedstawiającą gamę poglądów na relacje dziecko – rodzice w różnych aspektach. Opisuje nie samą więź psychiczną, ale ukazuje zależności jej nasilenia i występowania od fizjologii ludzkiego organizmu. Autor przedstawił wyniki eksperymentów naukowych, hipotezy i spekulacje dotyczące rozwoju dzieci w odniesieniu do ewolucji człowieka. W sposób jasny i przystępny, korzystając zarówno z literatury naukowej jak i podpierając się zróżnicowanymi wzorcami kulturowymi tłumaczy dlaczego ludzkie dzieci wymagają o wiele większych wysiłków wychowawczych niż inne ssaki. Przestawił i obronił tezę, że ich potrzeby rozwojowe nastawione są na warunki świata prehistorycznego a nie współczesnego, odpowiadając miedzy innymi na pytania od czego zależy inteligencja, osobowość, po co noworodkom zapasy tłuszczu utrudniające poród, dlaczego dzieci nie chcą jeść warzyw, nienawidzą nowości n a talerzu i wybierają słodycze, czemu boją się ciemności a na pewnym etapie rozwoju obcych ludzi. Książka nie jest poradnikiem, ale z wyjaśnia wiele problemów i dylematów. przed którymi stoją rodzice. Zaciekawi czytelników szukających lżejszej literatury popularnonaukowej na temat historii ewolucji i rozwoju psychicznego dzieci.
Strefa uwag:
Tyt. oryg.: Kinder verstehen : born to be wild : wie die Evolution unsere Kinder prägt
Uwaga dotycząca bibliografii
Indeks.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej