156465
No cover
Book
In basket
Opracowana przez dwie nauczycielki przedszkolne w wyniku obserwacji zachowań dzieci i rozmów z nimi książka przeznaczona jest głównie dla nauczycieli i opiekunów dzieci w wieku przedszkolnym, zwłaszcza uczęszczających do grup integracyjnych. Autorki łaczą w tej niewielkiej objętościowo publikacji teorię z praktyką. W części teoretycznej przypominają, jak duże znaczenie w prawidłowym rozwoju emocjonalnym i społecznym dziecka odgrywa opowiadanie i czytanie mu bajek, oraz wyjaśniają, czym różnią się - już na etapie samej konstrukcji, a następnie problematyki, treści i środków wyrazu (głównie odpowiednio stosowanych metafor) - bajki tradycyjne od terapeutycznych. W części praktycznej podają wskazówki metodyczne dotyczące zarówno opowiadania (czyli konstruowania scenariuszy zajęć), jak i układania bajek terapeutycznych. Proponują też sprawdzone przez siebie teksty bajek kształtujących pożądane postawy społeczne (głównie akceptacji i tolerancji) oraz niwelujących najcząściej spotykane kategorie lęków dziecięcych, gotowe scenariusze zajęć z dziećmi i formy współpracy z rodzicami dzieci niepełnosprawnych w grupie integracyjnej. Dla zainteresowanych tematem.
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 73-[74].
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again